A napokban kaptam néhány érdekes megkeresést, telefonon és e-mailben. Más-más formában, de lényegében ugyanazzal a tartalommal. Akik megkerestek, elmondták, hogy bár tetszik nekik, amit írok, sőt, jövőre bizton számíthatok a szavazatukra, de értsem meg, nyilvánosan nem merik lájkolni a bejegyzéseimet. Értitek, NEM MERIK!!! 

Ha egy kiscicáról osztok meg egy képet, az rendben van, de a közmunkáról vagy más önkormányzati kérdésekről írt jegyzetem az tabu. Amiben esetleg a polgármestert is említem, az meg pláne! Sajnos, ezek az emberek úgy érzik, nem alaptalan a félelmük. Pedig olyan is írt, aki nyugdíjas, és nem függ az önkormányzattól. Mert ha valaki köztisztviselő, az ő esetében megértem ezt az érvelést. Elfogadni persze ekkor sem tudom. De aki nyugdíjas...?

Tehát néhányan a nyilvánosság előtt nem merik bátran vállalni a véleményüket - demokráciában ez elfogadhatatlan. Nem szeretném, hogy ilyen legyen az országunk, a városunk! Én nem egy ilyen Mezőcsát megteremtéséért dolgozom. Az én Mezőcsátomon tiszteljük az ellenvéleményt is. Megvitatjuk, ha kell, de nem büntetjük. Az én Mezőcsátomon nem korlátozzuk a gondolatokat, nem kerüljük a nyilvánosságot. Minden erőmmel azon dolgozom, hogy egy ilyen szellemiségű települést építsünk. Talán ez az első és legfontosabb feladat, minden más csak ezután következik. De én őszintén hiszek abban, hogy meg tud születni ez a szellemi közeg - bízom a a város lakóiban.

Ha elfogadjuk, hogy a steet art a képzőművészeti ág, sőt, a társadalomkritikára talán az egyik legalkalmasabb, akkor két műalkotáson keresztül mutatnám be, mi ellen harcolok. Köszönet érte a francia művésznek, Dran-nek, akit a világhírű Banksy-vel emlegetnek egy lapon.

Ha valaki ellenvéleményt fogalmaz meg, nem büntethetjük! Különösen, ha igazat mond...

dranstreetart1.jpeg

A gondolatokat nem zárhatjuk ketrecbe, mert ott is élni fognak! Hja, kérem, megváltozik a látásmód? De hát bentről nézve ilyen a világ...

dranstreetart2.jpeg

Mindenkinek érdemes egy kicsit elgondolkodni a két alkotáson. Én sokat szeretnék tenni azért, hogy ezek a képek ne jellemezhessék a jövő Mezőcsátját. Benneteket egyelőre csak arra kérlek, támogassatok ebben!

Hiszen végtére is – I love Mezőcsát.

A bejegyzés trackback címe:

https://szopkotibor.blog.hu/api/trackback/id/tr665294974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hojdák Zoltán 2013.05.14. 12:27:01

Már kezdtem azt hinni, hogy a kezdetei „írói” lendület ahogyan jött, úgy el is távozott.
Ezért igazából nem is látogattam az oldalt, hiszen úgy sem történik itt semmi.
Hál’ Istennek tévedtem, és így volt szerencsém az utóbbi három írást egymás után egységként elolvasva és értelmezve egy egészként értékelnem.
Természetesen most is tudnék „nemtetszik” kritikákat megfogalmazni egy-egy gondolatával kapcsolatosan, de végre a kinyilvánításaiban megtaláltam azt, amit korábban egy régi beszélgetésünk alkalmával mint elvárást megpróbáltam tolmácsolni Önnek.

„Az én Mezőcsátomon nem korlátozzuk a gondolatokat, nem kerüljük a nyilvánosságot. Minden erőmmel azon dolgozom, hogy egy ilyen szellemiségű települést építsünk. Talán ez az első és legfontosabb feladat, minden más csak ezután következik. De én őszintén hiszek abban, hogy MEG TUD SZÜLETNI EZ A SZELLEMI KÖZEG - bízom a város lakóiban.”

Természetesen most még nem tudhatom, hogy szavazatommal kit (kiket) támogathatok majd az elkövetkező önkormányzati választások alkalmával.
Számomra mint szavazópolgárnak a legfontosabb kritériuma a támogatásom odaítélésével kapcsolatosan az, hogy végre alakuljanak már meg olyan szellemi műhelyek, vagy akár baráti, gazdasági vagy bármilyen eszmei társaságok, melyek csoportként összegyűjtik a lakosság által kialakított elvárásokat, majd arra megoldási javaslatokat kidolgozva és kínálva, önmagukra nézve kötelező érvényű vállalásként képviselik azt a megválasztásuk esetén.

Hiszem, hogy az így megválasztott, előzetesen már elvi közösséget felvállaló csoportok együttműködése sokkal nagyobb valószínűséggel tud az évek során eredményesen együttműködni, mint az elmúlt választások során az egyénenként ígérgető, majd az ígéreteik (nem a tett vállalásaik) alapján megválasztott, ám nézeteikben gyakran teljes mértékben különböző személyekből összeállt eddigi összes testület.

És végezetül egy kérés.
Amennyiben valóban megkezdődne a mezőcsáti „szellemi közeg/közegek” kibontakozása, azok ne ideológiai alapon szerveződjenek.
Engem, a mezőcsáti lakost a mindenkori kormányzat által biztosított lehetőségek kiaknázásával, és nem pedig a személyenként eltérő világnézeti értékrendből fakadó nézeteltérések mentén képviseljen az elkövetkezőkben megválasztott testület.

szopkotibor 2013.05.24. 20:01:51

Egyelőre csak egy like-kal reagálok, később majd kifejtem a mondandóm részletesebb egy-két posztban! :-)
süti beállítások módosítása