Kettőszázharmincan egy ellen

2013.05.24. 15:54

Baráti köszönetem az érdeklődésükkel – akaratlanul is – az álláspontom helyességét igazoló csátiaknak.

A mezőcsáti képviselő-testület üléseit  a 2000-es évek első felétől évekig élőben közvetítette a helyi kábeltévé. Nem állítom, hogy a nézettsége bármelyik venezuelai vagy argentin szappanoperáéval vetekedett, de azért rendre kaptam visszajelzéseket arról, hogy bizony meg-megnézik az emberek. Aztán az előző ciklusban - bár felvételek továbbra is készültek – egyszer csak megszűnt a közvetítés. Nyilván azonnal szóvá tettem, nem értettem, mi a gond. Néhányan próbáltak meggyőzni arról, bizonyos technikai és egyéb problémák miatt nem működtethető a régi rendszer. Slussz-passz. A részletes indokokat most nem sorolom fel tételesen, maradjunk annyiban, az engem megnyugtatni kívánó érvek – szerintem – nem mindig álltak teljesen biztos lábakon. Határozottan úgy éreztem, ha a nyilvánosság biztosítása minden egyes városvezetőnek ugyanolyan fontos lenne, mint nekem, akkor rövid időn belül újra tudtuk volna indítani a rendszert. Nem történt meg. Aztán én az utóbbi néhány évben sokszor, több ülésen is szóba hoztam a témát, számos hozzászólásommal, kérdésemmel, javaslatommal törekedtem arra, induljon már be végre valahogy a közvetítés. Szerencsére a legutolsó indítványomat először a szakbizottság, majd annak javaslatára a képviselő-testület is támogatta. Halkan jegyzem meg, épphogy átment, mindössze egy szavazaton múlt…! Igaz már nem a tévében, hanem az interneten, nem élőben, hanem felvételről, de mára mégis hozzáférhetőek az ülések felvételei.

cat370imgNum1.jpg

Az erről szóló határozat vitájában lényegében egy – hatásosnak szánt :-) - ellenérvet hoztak fel azok, akik nem osztották a véleményemet. Tudni kell, hogy a művelődési házban a korábbi felvételek szabadon megtekinthetőek voltak, és 2010 óta csupán egy (!) állampolgár élt ezzel a lehetőséggel. Ez a tény szolgáltatta volna az álláspontomat alapjaiban megingató érvet – de szerencsére nem tudta befolyásolni a vitát. Erre képzeljétek, ma meg csak úgy belekattintottam a youtube-on az áprilisi ülésünk videójába (itt látható), és azt látom, már 230-an megtekintették. Köszönettel tartozom ezeknek az érdeklődőknek, hiszen akaratlanul is igazolták az álláspontom helyességét. Igenis, van értelme a közvetítésnek! Igenis, érdekli az embereket! Persze lehet azon vitatkozni, hogy ez a 230 megtekintés sok, vagy kevés. Mezőcsáton a kettőezer-néhányszáz háztartás tükrében, nem kevés. Azon a Mezőcsáton, ahol 760 szavazattal választottunk már polgármestert, nem kevés. Szerintem.  Persze ezt még mindig lehet vitatni, de azt nem, hogy a 230 mindenképpen több, mint egy. Akárhonnan nézzük! :-)

Így a közvetítés elindításáról hozott döntést sikerként könyvelhetem el. Még akkor is, ha nincsenek hiú ábrándjaim. Nyilván nem számítok arra, hogy ezzel megváltjuk a világot. Nem számítok arra, hogy az internetes közvetítés alapjaiban megváltoztatja a helyi közéletet. Nem gondolom azt sem, hogy ezzel érdemben megváltozik a testületi munka. Tudom, hogy nincs minden háztartásban internet-elérés. Tudom, hogy nem kiugróan magas azoknak a száma, akiket egyáltalán ez érdekel. De úgy vélem, az önkormányzat tartozott ennyivel a nyilvánosságnak, a lakosságnak. Az már csak járulékos haszon, hogy ezentúl a képviselők munkáját nem csupán kósza hírek (rosszabb esetben megalapozatlan pletykák), hanem felvétellel igazolható tények alapján, ha úgy tetszik, közvetlenül is meg tudja ítélni bármelyik választópolgár. Ennyit legalább megérdemel ez a város. Nekem ez fontos.

Hiszen végtére is – I love Mezőcsát.

A bejegyzés trackback címe:

https://szopkotibor.blog.hu/api/trackback/id/tr265316262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tolvaj Márton 2013.05.24. 23:35:37

Fantázia dús a sci-fi =) jól hangzik.
De majd mondom Károly bának hogy suttogjon halkabban. ;-)

szopkotibor 2013.05.24. 23:56:01

Marci, van igazad, néha lehetne fegyelmezettebb, de hát neki már elnézhetjük! :-)
süti beállítások módosítása